HAMMENHÖGS ROTARYKLUBB                                                            Veckobrev Nr: 2872

Distrikt: 2390                                                                                         Datum: 14 juni 2021

Mötesplats: Cyberrymden                                                                      Närvaro: 10 medlemmar

Gästande Rotarianer:

Sommarlotteriet startar idag och köp kan göras till och med måndag 21/6 12:00
Dragning i Zoom 21/6 18:00 från Studiotågarp.

Arkitektur i Belgien och U.S.A

Kvällens rotaryföredrag

Arkitekt Jasper D`Haese förmedlade ett intressant fördrag om arkitektur.
Jasper var uppkopplad via zoom från U.S.A

'Arkitektur, mer än det man ser' handlade om Jasper's personliga resa som arkitekt och alla faktorer som påverkar jobbet och resultaten.
Mathematik or mer specifik geometri lärde han att tänka spatialt och steget till arkitektur togs där.
Mycket kom också från universiteten han pluggade på. Som tur fick han med olika syn på yrket från tre olika.
Professionellt kommer det en massa nya bakgrundsprocesser till. T.e. teknisk kunskap, byggplatsen, budget, vinna project, miljon, ...
Det följdes av egna projekt där han visade influenserna från alla de faktorerna.

En hel del frågor ställdes och Jasper svarade.

Pennförare denna afton: Lars Andersson / Jasper

Nästa möte: Cyberrymden  Länk för inkoppling skickas senare med praktiska upplysningar om hur deltagandet bör genomföras.

Presidenten tackade alla för trevlig samvaro här på Zoom.

Dragning på Somarlotteriet
21 jun 2021